Poradnik Google o tym, jak wybrać agencję SEO

Dalsze informacje o tym, czym wyróżnia się dobra firma SEO.

Jeśli posiadasz swoje przedsiębiorstwo i tworzysz dla niego stronę firmową, z pewnością z czasem myślisz nad tym, jakie działania podjąć, żeby pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jasne jest przecież, że współcześnie widoczność w internecie jest jednym z fundamentów sukcesu, bo to właśnie tu wielu klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją ofertą. Jak wobec tego zatrudnić rzetelną agencję SEO? Należy skorzystać z sugestii specjalistów.

Google radzi, jak znaleźć solidną firmę SEO

Nie można zaprzeczyć, że cała branża SEO, innymi słowy działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i cały czas rozkwita zasadniczo wyłącznie za dzięki Google. Mimo obecności licznych opcji, jak np. Rambler, DuckDuckGo bądź Bing, w dalszym ciągu kluczowe są pozycje zajmowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto potrzebuje zaistnieć w sieci, powinien pracować na swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku usług, w których występuje mocna konkurencja, zazwyczaj nie jest to możliwe bez wsparcia speców z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których idea SEO jest nowością, i udostępniło krótki kurs, jak wybrać rzetelną agencję SEO.

Czym zdaniem Google wyróżnia się dobra agencja SEO?

Pracownik Google z przeszło 10-letnim stażem punkt po punkcie objaśnia, jak zidentyfikować solidną agencję SEO, wymieniając wśród podstawowych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od poznania, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego przedsiębiorstwa i kto stanowi jego najsilniejszą konkurencję,
  • zdolność estymacji budżetu oraz czasu potrzebnego do zakończenia planowanych działań,
  • zapewnienie witrynie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • nieustanny monitoring stanu strony oraz regularną analizę jej statystyk,
  • zapewnienie witrynie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • dbałość o całościową widoczność strony www, a nie jedynie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy.

Pracownica Google wskazuje też, że rzetelna agencja SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony www jest procesem długotrwałym, w szeregu przypadków dającym większe rezultaty dopiero po paru miesiącach pracy.