Skieruj się tu i dowiedz się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron internetowych.
Funkcjonują 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić na ogół:
– miasto (np. “saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Podgórze”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób mieszkających w tym samym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest preferowania również wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep ogólnospożywczy”, to “sklep ogólnospożywczy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny typ pozycjonowania to solidne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą należytego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords mocno się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo niższą konkurencję. Ważne jest też to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Philips S1310/04 srebrna,
– telefon LG Q60 niebieski,
– buty sportowe puma Turin II białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, koncert znanego piosenkarza lub Dzień Matki. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść strony.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]